În momentul în care planificați realizarea unui site, unul dintre cele mai importante momente îl reprezintă alegerea sistemului de administrare a conținutului (CMS) care va sta la baza respectivului site.
CMS-ul permite livrarea conținutului într-o formă simplă, putând fi configurat și utilizat fără a fi necesare cunoștințe avansate de programare. Majoritate, dacă nu chiar toate, industriilor prezente online au la bază, pentru site, un astfel de CMS.
Vă prezentăm în continuare principalele softuri de acest gen:
- WordPress este cel mai popular CMS, cu o cotă de piață de peste 50%. Costurile de setare și implementare pleacă de la 0$ și pot ajunge până la 15.000$, în funcție de complexitate și gradul de personalizare. A fost lansat în 2003, are la bază limbajul de programare PHP, este prezent pe mai mult de 5 milioane de site-uri, printre care NBC, CNN și UPS.
- Joomla are o cota de piață de aproape 9%, a fost lansat în 2005, are la bază tot PHP și este folosit de peste 1.5 milioane de site-uri, printre care eBAY, Pizza Hut și General Electric
- Drupal are o cotă de piață de 7%, a fost lansat în 2001, are la bază PHP, este folosit de aproape 1 milion de site-uri, printre care NASA, MTV și The Economist
Acestea sunt CMS-uri-le cu o cotă de piață de peste 5%. Desigur, există alte câteva zeci, dintre care amintim TYPO 3 (PHP, utilizat de Cisco, Philips și HP), DotNetNuke (ASP.net, utilizat de Hilton, Bose și Motorola), Mambo (PHP, utilizat de Hyundai și PTA), CoreDNA (PHP, utilizat de Nintendo) sau Kentico (ASP.net, utilizat de Sony și O2).
Detalii suplimentare despre structura și evoluția CMS-urilor veți regăsi în infograficul de mai jos: