Dacă ai configurat un cont de email în clientul tău (Outlook, Thunderbird, Mac Mail etc.) folosind protocolul POP3 și dorești să treci la IMAP, acest articol îți arată cum să faci acest lucru corect.
De ce nu pot doar să „modific” contul POP3 în IMAP?
Majoritatea clienților de email nu permit schimbarea protocolului (POP3 ↔ IMAP) pentru un cont deja existent. Din acest motiv, va trebui să adaugi contul din nou, de data aceasta folosind setările pentru IMAP, și apoi să copiezi mesajele din vechiul cont.
Pașii necesari
1. Adaugă contul de email din nou, cu setări IMAP
Accesează opțiunea Add Account / Adaugă cont în clientul tău de email.
La configurarea contului, folosește:
Account Type (Tip cont): IMAP
Incoming Server (Server de recepție): mail.domeniu.ro
Port: 993 (pentru SSL/TLS) sau 143 (pentru conexiune fără SSL)
Outgoing Server (SMTP): mail.domeniu.ro
Port SMTP: 465 (SSL) sau 26 (fără SSL)
Authentication: Parolă
Username: adresa ta completă de email (ex: contact@domeniu.ro)
Password: parola contului de email
Înlocuiește domeniu.ro cu propriul tău domeniu.
Unde găsesc aceste setări?
În cPanel:
Email Accounts → Connect Devices → Mail Client Manual Settings
2. Dezactivează temporar contul POP3
Pentru a evita primirea dublă a mesajelor cât timp faci migrarea:
Mergi la contul POP3 din clientul de email
Găsește opțiunea de sincronizare / verificare mesaje
Dezactiveaz-o sau debifează opțiunea temporar
3. Copiază mesajele din contul POP3 în contul IMAP
Selectează email-urile din contul POP3
Trage-le (drag & drop) în folderele contului IMAP
Poți copia doar ce ai nevoie (Inbox, Sent etc.)
Important: Email-urile POP3 sunt stocate local – asigură-te că toate mesajele importante au fost copiate înainte să ștergi contul vechi.
4. Verifică în Webmail dacă mesajele IMAP apar pe server
Autentifică-te în Webmail (ex: webmail.domeniu.ro)
Confirmă că mesajele mutate în IMAP se regăsesc și online
Astfel, eviți pierderea de mesaje
5. Șterge contul POP3
După ce te-ai asigurat că totul este copiat și funcționează:
Mergi în setările conturilor
Selectează contul POP3
Alege opțiunea Remove / Delete Account
Gata!
De acum, contul tău de email funcționează prin IMAP, ceea ce înseamnă că mesajele sunt sincronizate între server și toate dispozitivele tale (telefon, laptop, webmail etc.).