Există mai multe situații care pot duce la dispariția email-urilor din Inbox. Mai jos vă prezentăm cele mai frecvente cauze și cum pot fi acestea verificate sau rezolvate.
1. Utilizarea protocolului POP3
Dacă folosiți protocolul POP3 într-o aplicație de email (Outlook, Thunderbird, etc.), mesajele sunt descărcate local și, de cele mai multe ori, sunt șterse de pe server. Astfel, dacă accesați contul de pe un alt dispozitiv sau din Webmail, email-urile nu vor mai apărea în Inbox.
Pentru a evita acest comportament, asigurați-vă că în aplicația de email este bifată opțiunea „Leave a copy of messages on the server”. O alternativă recomandată este configurarea contului cu protocolul IMAP, care sincronizează mesajele între server și toate dispozitivele.
2. Spațiul de stocare este ocupat în proporție de 100%
Dacă spațiul de pe server este complet ocupat, nu mai pot fi procesate sau afișate noi mesaje. În această situație:
- Email-urile pot să nu mai apară temporar în Inbox.
- Se pot genera erori în clientul de email.
Verificați în cPanel sau în interfața de administrare a contului dacă spațiul alocat este depășit. După eliberarea spațiului, mesajele ar trebui să reapară automat.
3. Email-urile au fost șterse accidental sau mutate
Autentificați-vă în Webmail și verificați:
- Folderul Trash (Coș de gunoi) – email-urile șterse recent se pot regăsi aici.
- Folderul Spam – uneori filtrele pot clasifica greșit mesajele primite.
- Alte foldere personalizate – dacă folosiți filtre sau reguli automate, este posibil ca mesajele să fi fost mutate automat.
Dacă email-urile lipsesc complet, deschideți un tichet către departamentul Tehnic pentru a restaura mesajele dintr-un backup.
4. Accesarea unui cont de email greșit
Asigurați-vă că sunteți autentificat în contul de email corect. Se poate întâmpla, mai ales dacă aveți mai multe adrese de email salvate în aplicație sau în browser, să accesați din greșeală un cont diferit.
Verificați adresa completă (ex: nume@domeniu.ro
) în pagina de autentificare sau în aplicația de email.
5. Probleme temporare ale aplicației sau serverului
În unele cazuri, dispariția mesajelor din Inbox poate fi cauzată de:
- O eroare temporară de afișare în aplicația de email
- Probleme de conectare la server
- Setări de sincronizare dezactivate
Reporniți aplicația de email, reconectați contul sau verificați accesul direct în Webmail pentru a confirma dacă problema persistă.
Ce puteți face în continuare?
- Verificați din Webmail dacă mesajele lipsesc cu adevărat de pe server.
- Contactați-ne dacă nu regăsiți mesajele, pentru a verifica opțiuni de restaurare prin backup.
- Folosiți IMAP în loc de POP3, dacă doriți să accesați mesajele în siguranță de pe mai multe dispozitive.