Dacă în articolul de acum două săptămâni discutam despre conținut și sistemul de navigare, vă prezentăm în continuare câteva sfaturi referitoare la designul și la sistemul de căutare on-site.
Designul web-site-ului
– Designul unui website este esențial în a forma brandingul online al companiei dumneavoastră
– Cand lucrați la designul unui website, asigurați-vă că:
- Acesta este plăcut și ușor de navigat (fără a fi agresiv, cu culori obositoare sau animații care pot deruta vizitatorul)
- În concordanță cu identitatea de brand
- În concordanță cu industria pe care o promovează
– Țineti cont că utilizatorii nu citesc un site, ci il scanează.
– Pentru a afla cât de eficient este layoutul site-ului, testați-l cu ajutorul tehnologiei eyetracking
– SmashingMagazine prezintă o serie de sfaturi pentru un web design eficient
– Testați mai multe versiuni de design, mai ales în cazul landing-page-urilor și observați care performează cel mai bine. Astfel de teste pot crește cu până la 25% rata de conversie pe un landing-page.
Sistemul de căutare on-site
– Utilizatorii vor conținutul pe care îl caută și îl vor rapid. Iar un sistem de căutare on-site eficient îi poate ajuta și vă poate ajuta 🙂
– 80% dintre utilizatorii care caută pe un site vor părăsi site-ul dacă rezultatele căutării nu ii mulțumesc
– În dezvoltarea sistemului de căutare, luați în considerare următoarele sfaturi:
- Sortați rezultatele în categorii și chiar în subcategorii
- Oferiți posibilitatea de a relua căutarea pe baza unor filtre avansate
- Utilizați sistemul de taguri, pentru informații rapide pentru un anume cuvânt cheie
- Evidențiați căutarea prin boxul de căutare direct în pagina (NU prin link “Căutare”)
– Dacă nu aveți posibilitatea să dezvoltați un sistem de căutare eficient, mergeți pe alternativa Google Site Search