Frecvent întâlnim întrebarea: ce este mai bine să fac, o campanie CPC prin Google Adwords sau optimizarea rezultatelor organice? Desigur, răspunsul simplu este: ambele. Răspunsul detaliat îl veți descoperi parcurgând infograficul de mai jos, din care aflăm o serie de informații interesante:
- 64.6% din click-urile pe un cuvânt cheie foarte competitiv provin din Google Adwords și doar 35.4% din rezultatele organice. Cu alte cuvinte, aproape două treimi dintre vizitatori dau click pe campaniile Google Adwords, în detrimentul rezultatelor obișnuite
- Rezultatele organice sunt gratuite (în urma procesului de optimizare), dar au format unic și conținutul acestora nu poate fi actualizat instant. În schimb, campaniile Google Adwords au numeroase extensii, textul și link-ul aferent pot fi schimbate sau setate să ruleze doar în anumite intervale și regiuni
- Rata de click pentru ad-urile de pe primele poziții, pentru cuvinte cheie foarte competitive poate fi de până la 600 de ori mai mare decât rata de click pe un Facebook-Ad
- 45% dintre utilizatori identifică reclamele plătite drept text-ad-urile din partea dreapta, nu cele din partea stânga sus, pe fundal galben
- Adwords este dedicat pentru cei care vor să cumpere ceva de pe un anumit site, SEO este indicat drept tool de informare
- Prin PPC puteți cheltui foarte mulți bani, făra rezultate, dacă nu cunoașteți în profunzime procesul de optimizare a unei campanii.
- SEO devine din ce în ce mai greu de implementat și, prin urmare, costurile aferente cresc.
Detalii complete regăsiți în infograficul de mai jos, realizat de WordStream: