eCommerce – Magazine online de succes

succesul si evolutia ecommerceOnline-ul vinde. De fapt, online-ul vinde dacă știți cum să vindeți. Acest articol nu se vrea un fel de “cum să-ți construiești afacerea online de succes în 5 minute”, ci mai degrabă un check-list cu ce e bine să faceți și ce nu e bine să faceți în dezvoltarea unui magazin online.

Să începem cu recomandările. Așadar, ce ar trebui să luați în considerare pentru a avea un magazin online de succes, dincolo de produsele/serviciile oferite, customer-care și evident, prețurile competitive:

  • Verificați că totul decurge bine în procesul de cumpărare, de la adăugarea produsului în coș până la finalizarea plății. Un studiu din SUA indică faptul că în ultimii 5 ani s-au pierdut venituri potențiale de peste 40 miliarde $ ca urmare a erorilor de ecommerce

  • Oferiți informație fără a fi nevoie de mai multe clickuri pentru a ajunge la ea. De exemplu, precizați clar pentru fiecare produs care este garanția oferită și politica de returnare. Cu cât utilizatorii fac mai multe “popasuri” în drumul spre checkout, cu atât este mai probabil ca aceștia să nu se concretizeze în clienți

  • Follow-up, atât cu consumatorii care au vizitat anumite produse, dar nu le-au adaugat în coș (trimițându-le, spre exemplu, oferte speciale din categoria respectivă), cât și cu cei care nu au finalizat tranzacția, deși aveau produse în coș

  • Salvați coșul de cumpărături nefinalizat prin checkout, atât pentru utilizatorii înregistrați, cât și pentru cei neînregistrați. Anunțați-i, la revenirea pe site, că au produse necumpărate în coș

  • Dacă este cazul, asigurați potențialii clienți că aveți politica “Lowest price” pentru produsul respectiv – sau pentru toate produsele 🙂

  • Scoateți în evidență testimionalele, atât la nivelul intregului site, cât și mini-recenzii ale produselor. Vor conferi încrede potențialilor clienți.

  • Oferiți posibilitate de a cumpăra atât utilizatorilor înregistrați, cât și celor neînregistrați

  • Poziționați butonul de check-out în cel mai vizibil loc din site, departe de buton Empty Cart/Remove from cart

Iată o parte dintre sfaturile pe care vă recomandăm să le urmați pentru a maximiza numărul comenzilor ecommerce. În articolul următor vom prezenta o serie de exemple de “așa nu”. Până atunci, vă invităm să ne spuneți sfaturile dumneavoastră referitoare la succesul în ecommerce!

Articole recente