Optimizarea site-ului: designul și căutarea on-site

Dacă în articolul de acum două săptămâni discutam despre conținut și sistemul de navigare, vă prezentăm în continuare câteva sfaturi referitoare la designul și la sistemul de căutare on-site.

Designul web-site-ului

– Designul unui website este esențial în a forma brandingul online al companiei dumneavoastră

– Cand lucrați la designul unui website, asigurați-vă că:

  • Acesta este plăcut și ușor de navigat (fără a fi agresiv, cu culori obositoare sau animații care pot deruta vizitatorul)
  • În concordanță cu identitatea de brand
  • În concordanță cu industria pe care o promovează

– Țineti cont că utilizatorii nu citesc un site, ci il scanează.

– Pentru a afla cât de eficient este layoutul site-ului, testați-l cu ajutorul tehnologiei eyetracking

SmashingMagazine prezintă o serie de sfaturi pentru un web design eficient

– Testați mai multe versiuni de design, mai ales în cazul landing-page-urilor și observați care performează cel mai bine. Astfel de teste pot crește cu până la 25% rata de conversie pe un landing-page.

Sistemul de căutare on-site

– Utilizatorii vor conținutul pe care îl caută și îl vor rapid. Iar un sistem de căutare on-site eficient îi poate ajuta și vă poate ajuta 🙂

– 80% dintre utilizatorii care caută pe un site vor părăsi site-ul dacă rezultatele căutării nu ii mulțumesc

– În dezvoltarea sistemului de căutare, luați în considerare următoarele sfaturi:

  • Sortați rezultatele în categorii și chiar în subcategorii
  • Oferiți posibilitatea de a relua căutarea pe baza unor filtre avansate
  • Utilizați sistemul de taguri, pentru informații rapide pentru un anume cuvânt cheie
  • Evidențiați căutarea prin boxul de căutare direct în pagina (NU prin link “Căutare”)

–  Dacă nu aveți posibilitatea să dezvoltați un sistem de căutare eficient, mergeți pe alternativa Google Site Search