Optimizarea site-ului: conținutul și navigarea on-site

gasestemagoogleLansăm la începutul acestui an o serie de articole destinate optimizării site-urilor, articole ce vor lua în considerare diverși parametri ai unui site, care vă pot optimiza performanța online sau, dimpotrivă, pot duce la diminuarea acesteia. În articolul de față discutăm despre conținutul din site și despre sistemul de navigare on-site.

Conținutul din site

– După cum probabil știți, conținutul unui site, textul care se regăsește pe o pagină web, este de o importanță majoră în procesul de optimizare pentru motoarele de căutare. Cu cât textul conține cuvinte cheie relevante, cu atât numărul de vizitatori proveniți din căutări va crește.

– Desigur, conținutul site-ului are impact și la nivelul vizitelor: rata de bounce-rate, timpul mediu pe site și numărul de pagini accesate sunt strict dependente de conținutul oferit și de relevanța acestuia pentru utilizator.

– Când scrieți texte pentru un website, răspundeți urmatoarelor întrebări:

  • Este textul relevant pentru potențialii vizitatori/clienți?
  • Este scris pentru web? (concluzii la început, o idee pe paragraf, paragrafe scurte sau liste, titluri și sub-titluri)
  • Este informativ, educațional, persuasiv și duce la implicarea vizitatorilor?
  • Corespunde cu mesajul de vânzare?

– Actualizați periodic conținutul unui website. Cu cât un website este mai des actualizat, cu atât este mai “bine văzut” de Google și indexat mai repede

– Luați în considerare crearea unui blog. Potrivit unor studii recente, un blog duce la creșterea numărului de vizitatori cu minimum 50%, a inbound links cu aproximativ 80% și a paginilor indexate cu 400%. Desigur, atât timp cât blogul este optimizat, conținut continu relevant și este periodic actualizat.

Sistemul de navigare

– Conținutul este cel mai important elemement dintr-un site. Dar pentru a fi accesibil de către vizitatori, aceștia trebuie să aibă la dispoziție un sistem simplu și eficient de navigare on-site.

– În 60% din situații, utilizatorii nu pot găsi informația dorită pe un site. 50% din vânzările potențiale sunt pierdute din cauza acestui lucru.

– Pentru a eficientiza sistemul de navigare:

  • Verificați că toate paginile sunt funcționale, că nu există broken-links sau pagini 404 (Google Webmasters Tools – www.google.com/webmasters/tools/ vă stă la dispoziție în acest sens)
  • Creați un meniu clar, cu linkuri spre principalele secțiuni ale site-ului
  • Utilizați breadcrumbs (http://en.wikipedia.org/wiki/Breadcrumb_(navigation) ) pentru a localiza fiecare pagină din site
  • Oferiți vizitatorilor accesul la un sitemap clar, care să conțină toate secțiunile și subsecțiunile din site (exemplu sitemap: http://www.google.com/sitemap.html)
  • Rugați un prieten/cunoscut să testeze site-ul și observați care este modul de navigare al acestuia și ce dificultăți are în a accesa diverse secțiuni din site.
  • Monitorizați traficul din site, în principal timpul petrecut pe site, numărul de pagini accesate, rata de bounce, paginile de exit și optimizați sistemul de navigare în funcție de observațiile făcute

În articolul următor vom discuta despre cum influențează sistemul de căutare și designul unui website rezultatele acestuia.