Optimizarea landing-pages: A/B Testing

Promovați un serviciu/produs și aveți un landing page dedicat, în cadrul căruia monitorizați activitatea, refererii care generează lead-uri, costul per conversie și alți indicatori relevanți pentru ROI. Cum știți însă dacă varianta actuală a landing-page-ului este versiunea optimă, cea care generează cele mai multe conversii?

A/B Testing-ul online este o metodă de marketing prin care conținutul unei pagini web este testat comparativ cu alte pagini, ce conțin elemente diferite sau asemănătoare, dar poziționate diferit. A/B testing-ul compară și stabilește:

– Ce versiune de headline aduce cele mai bune rezultate
– Care este conținutul optim al unui formular (din punct de vedere al completării)
– Influența pe care o au pozele din landing-page asupra lead-urilor înregistrate
– Ce copy generează cea mai buna rată a conversiilor

Cum funcționează? Testingul simplu, tip A/B, are la bază un landing-page original și una sau mai multe variațiuni ale acestui landing-page, toate înregistrând o conversie pe o pagină comună. O parte dintre vizitatori sunt redirecționați către landing-page-ul default, iar o alta parte către celelalte landing-page-uri. După o perioadă de timp (tradusă în număr de lead-uri înregistrate), se stabilește care landing-page a generat cele mai bune rezultate.

O explicație video este oferită de Google Website Optimizer:

Cum creez o testare A/B? Există mai multe servicii online ce vă oferă acest tool, unele gratuite, altele contra-cost. Dintre cele mai importante, amintim:

  1. Google Website Optimizer: este un tool gratuit ce permite testarea A/B, dar nu poate monitoriza conversii multiple. Rezultatele nu sunt furnizate in timp real. Poate fi integrat cu alte servicii Google, precum Google Analytics si Google AdWords.
  2. Visual Website Optimizer permite analize complexe ale conversiilor, cu modificari si raportări real-time. Poate fi integrate cu sisteme precum joomla sau wordpress și permite cross-domain tracking. Tarifele pornesc de la 49$/luna, pentru 10.000 pagini accesate.
  3. Omniture Test&Target este unul dintre cele mai complexe sisteme de testare,  putând fi integrată cu toate celelalte tool-uri de analiză și optimizare Omniture. Tarifele sunt însă foarte mari, contractul anual fiind de minimum 10.000$
  4. Personyze oferă atât servicii de segmentare în funcție de tipul de vizitator, cât și stabilirea unor “criterii câștigătoare”, în funcție de care landing-page-ul este setat automat ca default. Tarifele încep de la 59$/lună, pentru 50.000 de pagini accesate.