Dacă în articolul precedent v-am prezentat o serie de sfaturi din zona “Așa Da” referitoare la comerțul online, continuăm cu mențiuni “Așa Nu” – ce ar trebui să evitați atunci când coordonați un proiect de ecommerce.
– Nu ascundeți costurile de transport. Prezentați-le vizibil pe site, astfel încât vizitatorul să-și formeze o imagine asupra valorii totale a comenzii sale. Ascunderea acestor tarife și prezentarea lor în ultima pagină de check-out va duce la o rată foarte mare a abandonului
– Prezentați zona de “cod promoțional” discret. Un utilizator care vede câmpul acesta va simți nevoia să caute un cod de reducere pentru comanda sa. Va părăsi site-ul dumneavoastră și, cel mai probabil, nu va reveni
– Nu obligați vizitatorii să se înregistreze pentru a putea da comanda! Potrivit unui studiu, 75% dintre persoanele care au trebuit să se înregistreze la prima comandă nu au finalizat-o și nu au revenit pe site-ul respectiv
– Nu “blocați” utilizatorul în zona de check-out: permiteți-i să schimbe produsele cumpărate sau să editeze cantitatea acestora și recomandați-i alte produse, pe baza istoricului cumpărăturilor
– Oferiți suport post-vânzare: comunicați cu clienții referitor la statusul comenzii și la posibilele nemulțumiri pe care le-au avut
În final, va prezentăm un filmuleț referitor la nivelul retail-ului (online și offline) din SUA și vă invităm să ne împărtășiți probleme (și soluțiile pe care le-ați găsit) în dezvoltarea proiectelor de ecommerce: