Algoritmul de indexare și poziționare în rezultatele motoarelor de căutare se schimbă periodic, fiind adăugate elemente noi. Vă prezentăm în continuare cinci dintre acestea, despre care majoritatea dintre noi nici nu bănuiam că ar putea conta în procedura de optimizare și de menținere a ranking-urilor obținute în cadrul motoarelor de căutare:
– Rata de click din rezultatele căutărilor: faptul că un site este listat în prima pagină de rezultate pentru un anumit cuvânt cheie este important, dar nu esențial: doar dacă utilizatorii chiar dau click pe link-ul respectiv, pagina web își va menține sau îmbunătăți poziția. Google încearcă astfel să elimine automat paginile irelevante și spam-ul din căutări: dacă o pagină se află pe primul loc în rezultate dar nu are un CTR foarte bun, în comparație cu una de pe locul 3, aceasta este foarte probabil să își piardă poziția.
– Numărul de bannere dintr-un site: cu cât într-un site sunt mai multe bannere, cu atât înseamnă că, în ceea ce privește conținutul propriu, acesta este “subțirel”. Așadar, aveți grijă câte bannere amplasați pe o pagină web, mai ales în cazul celor tip AdSense
– Viteza de descărcare a paginilor: lui Google îi “plac” site-urile rapide, mai ales dacă acestea sunt afișate și pe telefoane mobile. Cu cât un site se descarcă mai repede, cu atât mai bine. Folosiți Google Webmaster Tools pentru a determina viteza de descărcare a site-ului dumneavoastră
– Butonul Google +1: în loc de Like, Google preferă +1 – este de înțeles de ce. 🙂 Folosiți-l și, în funcție de numărul de plusuri obținute, puteți avea surprize plăcute în ceea ce privește poziționarea în SERPs.
– Bounce-Rate-ul: rata de bounce a unei pagini poate fi un element de optimizare. Cu cât o persoană consideră mai util un site și petrece mai mult timp pe acesta, navigând pe diverse pagini, cu atât autoritatea site-ului respectiv crește.
Despre cum vă puteți optimiza rata de bounce, vom discuta în articolul următor.