Bounce rate-ul este un indicator de calitate ce analizează procentul vizitelor unice pe un site (numărul de vizitatori care au accesat o singură pagină a site-ului respectiv – sau o singură acțiune pe pagina respectivă).
Bounce rate-ul se calculează după formula Bounce Rate = OnePageVisits/TotalPageVisits.
Practic, bounce rate-ul reprezintă o acțiune a utilizatorului care implică părăsirea site-ului respectiv:
- accesarea unui link din site, spre un site extern
- click pe butonul “Back” din browser
- inchiderea ferestrei active/a tab-ului în care este deschis site-ul
- accesarea unui alt site în tab-ul respectiv
- inactivitate pe prima pagină accesată: mai mult de 30 de minute petrecute pe pagina respectivă (indiferent că utilizatorul a fost activ pe pagină –spre exemplu, a citit un articol mai detaliat- sau inactivitate este cauzată de alți factori, cum ar fi blocarea sistemului sau deconectarea de la internet)
- Nota bene: în cazul în care inactivitatea (session time-out) are loc pe a doua sau a treia pagină accesată, aceasta nu afectează bounce rate-ul, ci procentul de exit-pages.
Există și o metodă de a “păcăli” bounce rate-ul: dacă reîncărcați pagina în momentul în care aceasta nu s-a încarcat încă, acțiunea respectivă nu va fi considerată un bounce rate (deci, implicit, va reduce overall rata de bounce).
Un bounce rate mare poate avea trei cauze principale:
- Vizitatorul nu a gasit informația dorită pe site
- Bounce rate-ul monitorizează un landing-page (site one-page)
- Codul de monitorizare trafic (spre exemplu, Google Analytics) nu este implementat corect. De exemplu, vizitele spre un subdomeniu al site-ului sunt contorizate drept vizite externe, bounce rate-ul fiind mărit artificial.
În articolul următor vom discuta despre medii ale ratei de bounce și despre cum poate fi aceasta optimizată.