Cât este un bounce rate bun și cum poate fi acesta optimizat?

Continuăm articolul despre bounce rate cu o serie de indicatori referitori la valoarea medie a bounce rate-ului, în funcție de tipul site-ului:

– Un site mediu are un bounce rate de aproximativ 40%, cu 190 secunde timp mediu pe site

– Un site de ecommerce, cu trafic bine targetat, are un bounce rate cuprins între 20 și 40%

– Un landing-page, cu un call-to-action clar (spre exemplu – aplicare pentru un credit online) are un bounce rate cuprins între 70 și 90% (care se traduce, de fapt, într-o rată de conversie de 10-30%)

– Un portal (precum acasa.ro sau rol.ro) are un bounce rate de 10-30%

– Un site de publishing, cu traficul provenind în principal din motoare de căutare are un bounce rate de 40-60%

Care sunt motivele acestor variații ale bounce rate-ului?

– În primul rând, proveniența audienței: dacă vizitatorii provin din motoare de căutare, pentru care site-ul respectiv se poziționează pe primele locuri, deși nu conține informații relevante, în mod sigur majoritatea utilizatorilor vor închide pagina în câteva secunde. În mod asemănător, dacă sursa vizitei este un banner cu mesaj nerelevant pentru oferta respectivă sau dacă traficul este generat automat (prin pop-up-uri, spre exemplu), bounce rate-ul va fi semnificativ mărit

– Conținutul paginii (prea multe reclame? Pop-up-uri? Link-uri spre pagini externe?) sau timpul de încărcare sunt alți doi factori care afectează bounce rate-ul.

Cum puteți îmbunătăți bounce rate-ul?

– Oferiți conținut relevant, indiferent de sursa traficului: asigurați-vă că paginile care se poziționează pe primele locuri pentru anumite cuvinte cheie oferă răspuns utilizatorilor ce ar putea căuta termenii respectivi.

– Evitați să încărcați site-ul cu prea multă reclamă sau pop-up-uri. Asigurați-vă că site-ul se încarcă rapid (altfel va fi afectat atât bounce rate-ul, cât și poziționarea în rezultate organice).

– Oferiți modalități clare de navigare și de căutare în site, astfel încât vizitatorul să nu se simtă “pierdut” în momentul în care intră pe respectiva pagina

Vă invităm să ne spuneți ce rată de bounce aveți pe site-urile dumneavoastră și cum acționați pentru a optimiza acest indicator!