Cât de mult contează culoarea în brandingul online?

Cât de mult afectează culoarea shopping-ul online? Iată o întrebare la care specialiștii KissMetrics și-au propus să găsească un răspuns, într-un studiu ale cărui concluzii vi le prezentam în continuare:

– 85% dintre cumpărătorii apreciază culoarea ca fiind principalul motiv în influențarea alegerilor

– Culoarea crește cu 80% recunoașterea brandului (și, implicit, încrederea consumatorului)

– Iată cum percep utilizatorii diferite culori:

  • Galben: optimist și tânăr
  • Roșu: energic și urgent – cel mai des folosit în identificarea promoțiilor online
  • Albastru: încredere și siguranță, folosit în special în mediul bancar
  • Verde: bogăție, utilizat cel mai adesea pentru relaxare
  • Portocaliu: agresiv, folosit pentru call-to-action (abonează-te, cumpără, vinde, etc.)
  • Roz: romantic și feminin, vinde în special produse dedicate sexului frumos
  • Negru: puternic și arogant, preferat de produsele de lux
  • Mov: preponderent în zona de produse cosmetice

– 60% dintre consumatori sunt mai atrasi sa cumpere un produs daca acesta are o eticheta de tipul „Produs Garantat” sau „Recomandarea noastra”

– 52% dintre potențialii clienti ai unui website nu au revenit din cauza designului site-ului respectiv.

Mai multe observații ale acestui studiu veți regăsi în infographicul de mai jos: